Köpvillkor e-handel

Dessa köpvillkor tillämpas för köp av Blekingetrafikens Resekort via blekingetrafiken.se. Med köp avses även laddning/påfyllning av Blekingetrafikens Resekort.

Köp och leverans

Du kan betala med ditt kontokort som är anslutet till VISA eller MasterCard och som är utfärdat av en svensk kortutgivare eller bank. Du kan även använda dig av direktbetalning via din internetbank hos Nordea, SEB, Handelsbanken eller Swedbank. Då dras beloppet omedelbart från ditt konto på internetbanken.

Du kan också betala med faktura. Det är Klarna AB som tillhandahåller tjänsten betalning med faktura. Klarna administrerar den tekniska plattform där registrering, kreditprövning och fakturering sker. Blekingetrafikens fordran mot Resenären överlåts till Klarna. Fakturan skickas till det personnummer som uppges vid registrering. 

Så snart ditt köp godkänts visas en bekräftelse. Vi skickar även en bekräftelse till den e-postadress du har uppgett vid beställningen.

Tänk på att pengarna dras vid det tillfället du gör köpet även om det är flera veckor tills Resekortet börjar gälla. 

En laddning/påfyllning kan endast aktiveras i Blekinge och i Blekingetrafikens biljettsystem. Det innebär att laddning skall aktiveras före resa utanför Blekinge. En beställd laddning av Resekort måste aktiveras inom 180 dagar från beställningstillfället. 

Leverans av Resekortet sker normalt inom 1-3 arbetsdagar efter att vi tagit emot din beställning. Försändelser skickas endast inom Sverige.

För tjänsten Autoladda gäller särskilda villkor, se Köpvillkor för Autoladda.

Priser

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor och inkluderar moms, om inget annat anges. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser i e-butiken utan föregående avisering. 

Ångerrätt

Lagstadgad ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), är inte tillämplig på avtal som avser transporter varför köp av Blekingetrafikens Resekort inte medför någon ångerrätt.

Fel eller försening

Är kortet felaktigt eller försenat ber vi er ta kontakt med oss på telefon 0455-569 00, via e-post kundservice@blekingetrafiken.se eller på adress:

Region Blekinge
Blekingetrafiken
Valhallavägen 1
371 41 Karlskrona

Behandling av personuppgifter

När du genomför ett köp och/eller registrerar dina personuppgifter på blekingetrafiken.se godkänner du samtidigt att Blekingetrafiken, i egenskap av personuppgiftsansvarig, registrerar och behandlar uppgifterna som lämnas.

För Blekingetrafiken är det viktigt att du ska känna dig trygg med att vi behandlar dina personuppgifter på ett säkert och lagligt sätt. I Blekingetrafikens regler för skydd av personuppgifter kan du läsa mer om hur Blekingetrafiken behandlar dina personuppgifter.

Ansvar

Vid missbruk kan person komma att blockeras från vidare användning av möjligheten att e-handla. Mer information om våra regler, priser och kort hittar du under Biljetter och Kundservice.