2015-02-02 13:19  |  Pressmeddelande

Blekingetrafiken inför garanti vid förlust av Resekort

Nu kan våra kunder registrera Resekort på Blekingetrafikens Mina Sidor. Vid förlust spärras Resekortet och ett nytt kort med innestående saldo skickas hem. Vi hoppas att detta bidrar till att fler väljer att använda Resekort när man reser med oss.

Resekort ger rabatt på resor till alla kunder

Det har gått drygt en månad sedan det blev kontantfria bussar i Blekinge och våra kunder har vant sig vid nya sätt att betala sin resa ombord. Många betalar med bankkort och går miste om den rabatt som man får när man använder Resekort.

– Det är billigt, smidigt, enkelt och snabbt att använda Resekort eftersom det bara är att hålla upp kortet mot kortläsaren i bussen och sedan är det klart. Kunden sparar dessutom pengar på att använda Resekort jämfört mot att betala sin resa med bankkort, säger C-G Johansson, Försäljningsansvarig.

Lansering av ny hemsida och ”Mina Sidor” i Webshopen

Blekingetrafiken har lanserat en ny hemsida och utvecklat ”Mina Sidor” med nya tjänster i Webshopen. På Mina sidor kan man köpa, ladda, registrera och administrera sina Resekort. Nu erbjuder vi äntligen den efterfrågade tjänsten som gör det möjligt att spärra sitt Resekort vid förlust och få tillbaka värdet på ett annat Resekort. Genom att logga in på ”Mina Sidor” kan Resekortet spärras direkt och ett nytt kort, med samma värde som det hade vid det tillfälle man spärrade det, skickas hem till kunden.

Den nya hemsidan har förenklats för att bättre möta besökarens behov av snabb information, oavsett om man använder dator, surfplatta eller mobil.

– Vi hoppas våra kunder tycker att vår hemsida är enkel och snygg. Vi vill att den ska vara ett verktyg för våra kunder att använda och underlätta för den som använder kollektivtrafiken, säger Anna Claesson, Marknads och försäljningschef.

Garanti på Resekort innebär
Kunder som vill ha möjlighet att använda garantin ska registrera sina Resekort på ”Mina Sidor” i Webshopen, via blekingetrafiken.se. När kortet är spärrat går det inte längre att resa med. Kunden får ett nytt Resekort med innestående saldo utskickat till sin folkbokföringsadress inom tre arbetsdagar. Tjänsten är kostnadsfri.

Köpa, ladda och se saldo på Resekort kan fortfarande göras utan inloggning. För att göra det räcker det att knappa in numret på kortet.

För mer information:          

Anna Claesson, Marknads- och försäljningschef
Telefon: 0455 - 32 21 30

C-G Johansson, Försäljningsansvarig
Telefon: 0455- 32 21 17